Mission-E is een Tech-bedrijf in de duurzame mobiliteit en aandrijftechniek. We zijn daarom ook continu bezig met het ontwikkelen van nieuwe soorten technieken om voertuigen op efficiënte wijze te verduurzamen. Hieronder vind je een aantal actuele projecten en Case Studies binnen de R&D afdeling van Mission-E.
Een hoop transportbedrijven en ondernemers zitten met een groot vraagstuk: Hoe verduurzaam ik mijn wagenpark of bedrijf? De overheid stuurt aan op een uitstootvrije samenleving en verdere uitfasering van verbrandingsmotoren. Vanaf 2025 is gemotoriseerd zakelijk vervoer in de binnenstad verboden voor zowel diesel en benzine bedrijfswagens. In 2030 zal ook de zwaardere transportsector eraan moeten geloven. Mission-E levert voor zowel lichte bedrijfsauto’s als zware vrachtwagens passende aandrijflijnen. Maar die moeten wel eerst ontworpen worden. Samen met het bedrijf Safetylift B.V. uit Nieuw-Vennep heeft Mission-E een schetsontwerp en vermogensanalyse gemaakt voor deze Iveco Eurocargo trekker-oplegger combinatie met een maximum gewicht van 22.000kg. Voor dit project is gekozen voor een 800V architectuur inclusief CCS-DC Fastcharging. Voor het batterijpakket is gekozen voor een samenstelling van meerdere kleinere accupakketten die modulair verbonden worden om tot één groot pack te komen. De theoretische range van deze ombouw bedraagt ruim 250km bij volle belading.
Tags: 800V, Elektrische vrachtwagen, Vrachtwagen milieuzone
Een bedrijfsauto is vaak dé backbone van een bedrijf en zo ook deze Iveco Daily van Safetylift B.V. In deze Case Study is uitgezocht of het mogelijk is een middelzware dieplader om te bouwen op basis van het Iveco Daily platform & 400V aandrijflijn. Deze Iveco Daily trekker heeft een maximum combinatiegewicht van 12.000kg en is daarmee flexibel inzetbaar voor verschillende transport taken. Mission-E heeft voor dit project een aangepaste 150kW – 400V aandrijflijn geselecteerd die overweg kan met het potentiële hoge gewicht van deze combinatie. Het 400 volt systeem is uitgerust met CCS-DC Fastcharging waarmee de accu in c.a. 1 uur volgeladen kan worden. De maximale range van deze ombouw bedraagt c.a. 150km bij volle belading en is daarmee prima te gebruiken in zowel stedelijk gebied als daarbuiten. Omdat deze combinatie volledig elektrisch is zal deze ook ná 2025 toegang hebben tot stadscentra. Handig!
Tags: bedrijfsbus elektrisch, ombouwen bedrijfsbus, bedrijfsbus milieuzone
Wat als je een auto hebt waar je veel emotionele waarde bij voelt? Dan wil je deze graag behouden, óók in de toekomst. Deze Volvo XC70 is een erfstuk en voorzien van Volvo’s legendarische 5 cilinder dieselmotor. Een mooi stukje techniek maar helaas niet houdbaar met de nieuwe regelgeving en milieuzones. De eigenaar van deze Volvo wilde daarom ook een ontwerp laten maken om de Volvo XC70 elektrisch te maken, volledig elektrisch. Voor dit project heeft Mission-E een volledig voor-ontwerp gemaakt, een vermogensanalyse én een 3D model van zowel de aandrijflijn als het accupakket. De Volvo zal worden voorzien van een 400V systeem met een 150kW elektromotor. Het accupakket bestaat uit een 54kWh pakket met de optie om nog 2 extra modules toe te voegen. Het opladen kan zowel via het thuisnetwerk (AC) als aan de snellader met een CCS-DC Fastcharger. Een andere wens was het hebben van Apple Carplay & Android Auto, iets wat af-fabriek onmogelijk is in deze Volvo. Mission-E heeft een volledige Apple Carplay module ingebouwd met de originele hardware van de auto, dit systeem werkt parallel aan het originele Volvo infotainment systeem.
Tags: Volvo XC70 elektrisch, XC70 Apple Carplay, diesel auto milieuzone